Retouren en klachtenafhandeling

Retouren

Je hebt 14 dagen retourrecht.

Alle producten die je wilt retourneren kan je 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling, bij ons retourneren. Hierbij hoef je geen geldige reden te hebben om hem retour te sturen. Het product kan alleen onbeschadigd en in de originele verpakking geretourneerd worden. Hierbij geldt uiteraard dat het product schoon is en er nog als nieuw uitziet. Mocht het retour komen in de niet originele verpakking en/of beschadigt en of vies, dan mogen het wij niet accepteren. De reden hiervan is, dat wij het niet meer kunnen verkopen en het product moeten afwaarderen. Hierbij moeten wij het product met 30% afwaarderen.


Product is beschadigd bij aankomst, meld ons dit direct

Wanneer het product vies, beschadigd of niet juist aankomt, dan willen wij dit graag weten. Je moet dit binnen 3 dagen na ontvangst aan ons doorgeven. Wanneer je dit later aangeeft, kunnen wij hier niet meer de verantwoordelijkheid voor nemen. Wij willen namelijk niet in de situatie terecht komen, waarop er twijfel bestaat of deze schade is gekomen door het vervoer of door het gebruik ervan. Meldt dit altijd via een email naar [email protected] en als het mogelijk is, ontvangen wij graag een foto van de beschadiging

 

Aan het retourneren van de producten zitten de volgende voorwaarden:

1. In verband met het formaat van onze producten dient een retour altijd vooraf aangemeld te worden. Wanneer je een retour wilt aanmelden, kan je dit via ons contactformulier,  klik hier, of via het onderstaande email adres doen:

- [email protected]

2. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden.

4. Afhankelijk van het merk en formaat van het product dat je hebt besteld, dien je het pakket dan wel via pakketpost naar ons te verzenden of wordt het pakket bij je thuis opgehaald. 

5. Na het aanmelden van een retour zullen wij contact met je opnemen omtrent het artikel.

Let op: wanneer het product bij ons niet in de originele verpakking, kapot, beschadigd of gebruikt (met bijvoorbeeld allemaal vlekken) afgeleverd wordt en wij zijn niet op de hoogte gebracht dat het product kapot, beschadigt of gebruikt is, gaan wij er vanuit dat dit tijdens het transport is gebeurd. Wanneer dit het geval is, bent je hiervoor verantwoordelijk, tenzij je gebruik hebt gemaakt van ons eigen transportbedrijf.

 

Retourkosten

Retourkosten zijn altijd voor de consument, tenzij het product beschadigt bij u is aangekomen of wanneer wij het verkeerde product hebben geleverd. Het verkeerde product is te verifiëren aan de hand van het artikelnummer. De naam op de is soms anders dan de naam in de webshop, maar de artikelnummers zijn altijd 100% gelijk. (kort gezegd, wanneer de fout bij ons ligt, nemen wij onze verantwoordelijkheid). De kosten om het product bij u te bezorgen, nemen wij altijd voor onze rekening vanaf € 50,-. Houdt u er rekening mee dat het retoursturen van tuinmeubelen gemiddeld rond de € 75,- kost. Als u zelf een goedkopere oplossing weet, voor het retouren van uw product, dan staan wij hier open voor. Wanneer u het product ontvangt en het product blijkt niet naar uw smaak te zijn, dan mag u het zonder problemen retour sturen, binnen deze 14 dagen. Echter zijn de retourkosten dan wel voor uw rekening. Houd u er rekening mee dat kleuren in de webshop, soms kunnen afwijken van de werkelijkheid. Een grijze parasol kan bijvoorbeeld in de webshop er donkergrijs uit zien, maar is in het echt in uw beleving net een beetje lichter. Wij verwachten dan ook, dat u de verantwoordelijkheid neemt die komt kijken bij het kopen op afstand.

 

Aankoopbedrag wordt retour geboekt 

Zodra wij de terugzending hebben ontvangen en alles is in orde, dan wordt het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug gestort.  Afhankelijk van je betaalmethode die je hebt gekozen tijdens het afrekenen, wordt het bedrag terugbetaald via paypal, onze rabobank of via ons betaalplatform Multisafepay. Het bedrag wordt binnen enkele dagen, met een maximum van 30 werkdagen, nadat wij het artikel hebben ontvangen en geëvalueerd teruggestort. Houd er rekening mee, dat wanneer je met een creditcard hebt betaald, de creditcard maatschappij het recht heeft om het geld nog eens 30 dagen vast te houden. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan contact met ons op.

 

Klachtenafhandeling

Mocht u een klacht hebben over een geleverd product of over onze dienstverlening dan lossen wij dit graag voor je op. Wij vinden het zeer vervelend wanneer er iets mis gaat bij één van onze bestellingen en vinden service en kwaliteit zeer belangrijk. Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze service, communicatie en producten. Wij zullen elke klacht dan ook met de grootste aandacht behandelen en er alles aan doen om deze naar tevredenheid af te handelen. 

 

Wij behandelen een klacht op de volgende manier:

-         Je ontvangt  zo snel mogelijk een reactie naar aanleiding van je klacht  (binnen 48 uur).

-         Om de klacht zo snel mogelijk goed te kunnen oplossen, ontvangen wij graag een foto per mail van de betreffende klacht. Dan kunnen wij dit gelijk beoordelen en de juiste oplossing hiervoor zoeken.

-         Wij bekijken  je klacht en proberen een gepaste oplossing te vinden.

-         Wij gebruiken deze ervaring, om nieuwe situaties te voorkomen.

 

Mocht het toch voorkomen dat je niet tevreden bent over de oplossing en de afhandeling, dan is er de mogelijkheid om een onafhankelijke partij, namelijk het Webshop Keurmerk naar de klacht te laten kijken. Onze webshop is bij dit keurmerk aangesloten en wij hanteren dan ook de voorgeschreven algemene voorwaarden.